Home Healthy lifestyle Eetdagboek blogs

Eetdagboek blogs

251
0

Weinig tijd en zin om iedere week weer gezonde maaltijden te bedenken en hierbij rekening te houden met een juiste indeling van macro’s en micro’s? Geen probleem! Gebruik deze blogs met mijn eetdagboek-ideeën, planning en boodschappenlijstjes als inspiratie! Twee keer per week vind je een blog online. De ene keer voor drie dagen, de andere keer voor vier dagen.


Mijn doelen

De komende tijd richt ik mij vooral op het verlagen van mijn vetpercentage. Dit betekent dat ik ook minder calorieën eet dan normaal. Op de dagen dat ik niet sport eet ik rond de 1500 calorieën en op de dagen dat ik wel sport eet ik rond de 1700 calorieën. Op de dagen dat ik sport, neem ik ook vaak wat lekkers om het aantal calorieën te verhogen. Hierdoor ontzeg ik mijzelf niets en heb ik minder/geen last van eetbuien. Door de calorieën te tellen, weet ik zeker dat ik wel zorg voor een lager vetpercentage.
Onder het volgende tussenkopje kan je lezen hoe ik de macro’s indeel. Deze percentages heb ik van de website van het voedingscentrum.

Indeling calorieën en macro’s

Op de website van het voedingscentrum vind je de percentages eiwitten, koolhydraten en vetten die je binnen moet krijgen op een dag. Het percentage eiwitten moet volgens het voedingscentrum tussen de 10% en 25% zijn van het totale aantal calorieën dat je binnenkrijgt. Omdat ik vegetarisch/veganistisch eet, zorg ik dat ik veel eiwitten binnen krijg. Dit wordt ook aangeraden. Je kan dus wel zelf een beetje spelen met de percentages, kies wat voor jou prettig is!

Aantal calorieën: 1500 – 1700
Koolhydraten: 50%
Vetten: 25%
Eiwitten: 25%


MyFitnessPal

Om het totale aantal calorieën en de juiste macro’s bij te houden, maak ik gebruik van de app MyFitnessPal. Daar kan je alle voedingsdoelen instellen en je voortgang bijhouden. Sommige voedingsmiddelen worden alleen niet helemaal goed ingevoerd in MyFitnessPal (denk aan de juiste voedingswaarden per product). Het is goed om hier een beetje op te letten.

Supplementen

Tijdens het volgen van het gemaakte voedingsschema maak ik gebruik van verschillende voedingssupplementen. Zo slik ik vitamine B12, vitamine c, magnesium en multivitaminen. Het is ook slim om vitamine D bij te slikken en omega-3 vetten. Klik op de onderstaande banner om verschillende vitaminen en supplementen in de webwinkel te bekijken!

Topvitamins.nl

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here