Home Healthy lifestyle Dag 1: Challenge “Eet als een Victoria’s Secret model” (+ boodschappenlijst)

Dag 1: Challenge “Eet als een Victoria’s Secret model” (+ boodschappenlijst)

846
0

Vandaag ben ik begonnen met de challenge om een week lang te eten en te sporten als een Victoria’s Secret model. Voor het eerste dagmenu en sportschema heb ik mij laten inspireren door de vlog van Sanne Vloet die je kunt vinden op het YouTube kanaal van Vogue Nederland. Zelf eet ik geen vlees en vis dus daar heb ik een vervanging voor gevonden. In deze blog vind je ook de boodschappenlijst voor de eerste drie dagen zodat je de challenge ook mee kan doen! Laat zeker een reactie achter, hier of op Facebook, als je de challenge ook gaat doen! Ik ben benieuwd!

Boodschappenlijst voor de eerste drie dagen

Zoals je misschien al eerder hebt kunnen lezen, doe ik voor deze challenge de boodschappen bij de Lidl. Wij zijn nu in Spanje en in het dorpje waar we zitten is de Lidl de goedkoopste en fijnste supermarkt.


Dit is de boodschappenlijst voor drie dagen voor 1 à 2 personen, voor ontbijt, lunch, avondeten en snacks.

Groente en Fruit
– Blauwe bessen
– Frambozen
– 2 avocado’s
– Rode bieten
– 3 citroenen
– 3 zakken spinazie
– Pompoen
– 2 courgettes
– Papaya
– Rucola
– Kiemen
– Broccoli
– 2 komkommers
– Zoete aardappel
– Rode kool
– Bleekselderij
– 3 paprika’s
– Aubergine
– Cherrytomaten
– Tomaat
– Granaatappel
– Bananen
– Knoflook
– Ui

Verse kruiden
– Dille
– Rozemarijn
– Munt
– Basilicum

Saus en dressing
– Mosterd
– Balsamico azijn
– Olijfolie

Diepvries
– Groene erwten
– Frambozen/blauwe bessen

Bakkerij
– een volkoren broodje

Zuivelafdeling
– Feta
– Emmer griekse yoghurt light
– Hüttenkäse
– Silken Tofu

Ongekoelde producten
– Eieren
– Kikkererwten
– 2 pakken amandelmelk
– Olijven
– Havermout
– Linzen
– Ongezouten noten, amandelen en walnoten
– Komijn
– Kaneel
– Kurkuma
– Paprikapoeder
– Peper en zout
– Honing
– Cacaopoeder




Ontbijt

Na het opstaan heb ik meteen een halve liter water met citroen gedronken, net als Sanne Vloet in haar vlog. Het is belangrijk om veel water te drinken op een dag voor je huid, spijsvertering enz. Als je na het opstaan al flink wat water drinkt heb je al een mooi begin. Water zorgt er ook voor dat je een voller gevoel hebt.

Na het doen van de boodschappen heb ik het ontbijt gemaakt. Het ontbijt bestaat qua voedingsstoffen uit eiwitten, koolhydraten, vezels en vitaminen. De meeste modellen eten bij het ontbijt in verhouding meer koolhydraten dan bij de andere maaltijden. De koolhydraten zorgen ervoor dat je een hoop energie binnen krijgt voor de dag. Een van de populairste ontbijtjes bij modellen is het havermoutontbijt. Vandaag eet ik een havermoutontbijtje geïnspireerd op het ontbijt van Sanne Vloet. Zij ontbijt vaak met crackers met ei en avocado of havermout. Het recept voor deze eiwitrijke havermout kan je vinden door op de afbeelding te klikken of de link in de tekst.

Eiwitrijke havermout

Lunch

De lunch bestaat vaak uit veel groenten en proteïne (eiwitten) en goede vetten. Sanne Vloet eet in haar vlog de lunch buiten de deur. Haar lunch bestond uit een volkoren (dikke) boterham met een stuk zalm, een avocado, eieren en boerenkool met groene erwten. Omdat ik geen vlees en vis eet, heb ik de zalm vervangen. Dat heb ik gedaan door drie volle eetlepels griekse yoghurt te nemen (voor de eiwitten) met een handje ongezouten amandelen (voor de goede vetten). Bij de Lidl verkochten ze geen boerenkool, die heb ik vervangen door spinazie. Het recept voor de groene eiwitrijke lunch vind je door op de afbeelding te klikken.

Groene eiwitrijke lunch

Avondeten

Als avondeten maakt Sanne Vloet een gevulde zalmfilet. De zalm heb ik vervangen door een rode biet en ik heb na het eten een bakje skyr genomen met wat noten voor de eiwitten en goede vetten. Bij de gevulde zalmfilet eet Sanne verschillende soorten groenten en kikkererwten uit de oven. Het recept van de rode bieten met pompoen en kikkererwten vind je hier.

Snacks

In de vlog haalt Sanne Vloet als snack een fruit en proteïne shake met plantaardige eiwitten, amandelmelk, banaan en blauwe bessen. Deze smoothie heb ik zelf gemaakt en voor de extra plantaardige eiwitten heb ik silken tofu gebruikt. Het recept voor de blauwe bessen smoothie met silken tofu vind je door op de afbeelding te klikken.

blauwe bessen smoothie met silken tofu
Verder geeft ze aan dat ze regelmatig een handje noten snackt of een proteïnebar neemt. Wij snacken de komende dagen vooral met mandarijntjes omdat we op de camping 5 kilo heerlijke mandarijnen hebben gekocht voor 5 euro. Zonde om die te laten beschimmelen!

mandarijnen

Bekijk dag 2 van de challenge “Eet als een Victoria’s Secret model”



LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here