Heb jij ook last van een overvolle agenda? Wil je ondanks de drukke dagen toch een healthy lifestyle behouden (of krijgen)? En zie jij jouw vriendinnen ook niet zo vaak als je eigenlijk zou willen? Dan hebben wij de oplossing voor jou! Lees snel verder als je wilt weten hoe jij jouw tijd zo nuttig mogelijk kan gebruiken! Hint: Nieuwe sporten zoals Bikram Yoga. 😉

Meer tijd in een volle agenda

Heb jij ook te weinig tijd om in een werkweek jouw vriendinnen te zien, gezond te koken en te sporten? Met een beetje puzzelen is dit geen probleem meer! De laatste keren dat ik met vriendinnen heb afgesproken, combineerden we onze “date” met een (nieuwe) sportieve activiteit! Gisteren hebben we bijvoorbeeld in Utrecht een les Bikram Yoga gedaan van anderhalf uur! Om daarna lekker bij te kletsen bij Keek (Kunst En Eerlijke Koffie) onder het genot van een heerlijke veganistische gezonde salade en een lekker bietensapje.

Bikram Yoga

Zoals ik al eerder zei is het extra leuk om met vriendinnen nieuwe sporten uit te proberen. Sporten waar je niet meteen aan zou denken en wat je misschien ook niet direct iedere week gaat doen. Zo stond Bikram Yoga al jaren op mijn verlanglijstje om een keer uit te proberen maar helaas was het er nog nooit van gekomen. In het kort is Bikram Yoga een vaststaande yogales in een warme ruimte tot 40 graden. Gisteren heb ik de les voor het eerst gedaan bij Bikram Yoga Utrecht. Op de site staan veel handige tips voor de eerste keer dat je een les Bikram Yoga gaat volgen.

Mijn ervaring

Wij gingen voor de les van half 10 ‘s morgens. Dat was fijn want zo konden we een paar uur voor de les toch licht ontbijten en flink wat water drinken. Thuis had ik al een sport-topje en een kort broekje aangetrokken. Bij de Yogaschool kreeg ik een handdoek en een matje. Dit krijg je er in Utrecht bij als je Bikram Yoga voor de eerste keer wil uitproberen. We waren op tijd aanwezig. Een kwartier voordat de les begon konden we daarom rustig een plekje opzoeken in de zaal, en alvast gaan liggen om aan de warmte te wennen.

De les duurde in totaal anderhalf uur. Het eerste gedeelte van de les bestond uit oefeningen waarbij je moest staan. Het tweede gedeelte van de les bestond uit oefeningen op de grond, afgewisseld met ontspannen op de grond liggen en ademhalingsoefeningen. De docente praatte ons de hele les door de oefeningen heen, in het begin was dit wennen maar later was het heel fijn want zo bleven we op ieder moment op onze houding letten. Ze lette ook goed op ons als beginners en gaf ons af en toe extra aanwijzingen. Dit was erg fijn!

Voor de eerste keer merkte ik dat ik weinig last had van de warmte. Dit kan per keer verschillen en als je last hebt of duizelig wordt kan je gewoon gaan zitten totdat het weer goed gaat. Zelfs de meer ervaren mensen doen dit.

Ik vond het een heerlijke les. Het is fijn om zo te zweten en om een les te volgen waarin je werkt aan je lichaam, maar ook aan je geest door middel van oefeningen om bewust te worden van het hier en nu. Na de les voelde ik me helemaal ontspannen. Zeker voor herhaling vatbaar dus!

Ben je nieuwsgierig naar hoe zo’n les eruit ziet? Bekijk dan de onderstaande Youtube-video!